fredag den 16. maj 2014

Riffstation

Find hurtigt akkorderne til en melodi

Jeg har ofte stået i den situation som musiklærer, at eleverne kommer og spørger om vi kan spille/synge en bestemt sang. Det er jo ikke sådan lige at gøre, hvis man ikke lige hurtigt kan lytte akkorderne af. Man kan google mange melodiers akkorder, men nu har jeg fundet et program til computeren som kan løse problemet på 30 sek.

Programmet hedder Riffstation og kan downloades på: RIffstation




Programmet kan analysere en MP3 fil og derefter vise akkorderne mens melodien afspilles.
Programmet har mange funktioner f.eks.:

Ændring af afspillingshastighed
Fin tuning
Ændring af toneart

og meget mere.

Jeg har prøvet programmet af på nogle melodier og sammenlignet med hvad jeg kan google mig til, samt afprøvet akkorderne på klaver, og må sige at det er meget præcist

Programmet kan downloades gratis i 30 dage og ellers koster det €39.99

Ingen kommentarer:

Send en kommentar